közösségi oldalak kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: közösségi oldalak
Mérsékelten, de Magyarországon is terjednek a veszélyes online kihívások
Szerencsére ugyan a nyugat-európai és egyesült államokbeli trendektől elmaradó mértékben, de már Magyarországon is találkozhatunk olyan kihívásokkal, amelyek gyermekek fizikai sérülését vagy akár halálát is okozhatják. Ilyen volt az a napokban történt tragédia is, amikor az úgynevezett blackout vagy „áramszünet”-kihívás teljesítése egy 15 éves tinédzser életét követelte. Az NMHH veszélyes online kihívások hazai megjelenési formáiról készített kutatásából kiderül, a 11 és 17 év közötti gyerekek 38 százaléka találkozott már a jelenséggel, 5 százalékuk pedig már részt is vett ilyenben.
Vigyázat, csalók a közösségi médiában!
A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat friss jelentése szerint újfajta csalási módszer terjed a Facebookon, amelyben egy bank hamis profiljával tévesztik meg a gyanútlan ügyfeleket. Ugyanakkor a bevált taktikákat sem dobják sutba az internetes bűnözők, csupán új köntösbe öltöztetik időről időre, hiszen jól kereshetnek a hiszékeny emberek átverésével. A BlueVoyant szakértői összegyűjtötték a közösségi médiában jelenleg leggyakrabban alkalmazott átveréseket, hogy segítsenek elkerülni a veszélyeket.
A magyar tinik egy része már TikTok-függő
Minden hatodik tini küldött már magáról erotikus fotót chaten, ha kértek tőle, és majdnem minden második tini kapott már ilyen képet. Pedig egyébként a fiatalok szívesen titkolóznak a világhálón és csaknem minden második titkos profilt használ közülük. A közösségi platformok közül az Instagram a menő a 14-25 éves korosztálynál, de feljövőben van a TikTok. És akit ez a platform beszippant, az nagyobb eséllyel tölt naponta több mint 4 órát a neten, vagy tájékozódik a világ dolgairól inkább tiktokozás közben, mint hírportálokról, és jobban vágyik arra, hogy influenszer lehessen.
Influenszerek tucatjai születhettek a Balaton Soundon
A befutott véleményvezérek brandépítésre használták leginkább a két év kihagyás után újból megrendezett Balaton Soundot, miközben rengeteg fiatal számára ugródeszkát jelentett az influenszerek világában hazánk legjelentősebb fesztiválja. Zsóri Martin közösségi média szakértő arról beszélt, Pumped Gabó valósággal kultuszt épített ki maga köré, és az ő példáján idén is sokan meg akarták mutatni magukat a világnak a TikTokon és az Instagramon. Hozzátette, más kérdés, hogy a hírnevet fenn is kell tudni tartani.
Közösség által irányított közösségi oldalt készítenek
A jelenleg elérhető közösségi oldalak hibáit szeretné kiküszöbölni az az új rendszer, amely sokkal szabadabb hirdetési felületet és tevékenységet hirdet. A SocialQ fejlesztése egy hete már elkezdődött, funkciói között lesz a blogírás, a kriptofizetés, sőt még a társkeresés is könnyedén és biztonságosan bonyolítható rajta.
Egyre többet költünk a TikTokon
Mi jut eszünkbe először a TikTokról? Talán a tánc, az ének és a viccelődés, valamint az, hogy a videómegosztó alkalmazás a 18 éven aluliak favoritja. A marketinges szakemberek szerint azonban változik a közönség, és vele együtt az alkalmazás megítélése is: a TikTok kezd „megkomolyodni”, egyre értelmesebb tartalmak kerülnek ki rá, és hirdetési felületként is egyre hatékonyabb.
Itt az első hazai online felmérés a LinkedIn használatáról
A LinkedIn-t használó diplomások háromnegyede (74%) üzleti szempontból elengedhetetlennek tartja a közösségi oldal használatát – derült ki az Avantgarde Group által készített hiánypótló szakmai felmérésből, amelynek keretében közel 600 diplomás felhasználót kérdeztek meg az oldallal kapcsolatos tevékenységükről. A megkérdezettek között mindenki ismeri az oldalt, szemben a 20%-os magyar átlaggal. A kitöltők több mint fele naponta, 83 százalék pedig hetente legalább egyszer ellátogat a közösségi felületre.
Töretlenül nő a TikTok népszerűsége
Az elmúlt években valósággal berobbant a TikTok a felhasználók életébe. Ma már az elitklub része, melynek olyan tagjai vannak, mint a Facebook vagy a Twitter. Mindössze 5 évre volt szüksége, hogy elérje az 1 milliárdos felhasználószámot. (Lásd a TikTok bejelentését itt!
Zaklatás, szexualitás, titkolózás – a tinik élete a neten
A tinik felétől kértek már erotikus fotót a neten, ahol nagy részük napi négy óránál is többet tölt. 10%-kal többen vannak azok, akik olvasnak online híreket, mint két évvel ezelőtt, és a TikTok népszerűsége is megugrott: már a harmadik leggyakrabban használt csatorna a fiatalok körében. Többek között ez is kiderült a „Magyar Tinik a neten 2021” online felmérésből, amelyet a Be Social digitális ügynökség készített el.
Elindult a TikTok-hirdetés Magyarországon
Több mint 700 millió felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő platformja. Magyarországon is egyre nő az aktív felhasználók száma. A vállalkozások egyelőre ügynökségeken keresztül tudnak hirdetéseket indítani a főként fiatalokból álló felhasználóknak.
Az „általános Facebook adó”, a kkv-k új áfája
A Facebook már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv oda menekült a koronavírus „elől”, azonban a kék óriás egyre többet követel a sikerért cserébe, mégis jobban bíznak benne. Stockholm-szindrómában a kkv-k – derül ki a Marketing Commando tíz éve folyó felmérésének idei eredményéből.
Azért fizet egy budapesti étterem, ha nem lájkolod őket
Szokatlan akciót indított egy belvárosi étterem, hogy kimozdítsa az embereket a számítógép elől. A Tapassio nevű tapasozó 3000 forintot von le mindenkinek a számlájából, aki felvállalja, hogy egy hétig nem lájkolja a Facebook-bejegyzéseiket. Ezzel a húzással szeretnék ösztönözni a lakosságot arra, hogy a koronavírus miatti bezártság után ismét keressék fel kedvenc vendéglátóhelyeiket.
Újabb két rész érhető el a Jaguar Racing videós podcastjából
A Jaguar Racing videós podcastja, a „RE:CHARGE at Home” egy rendszeresen jelentkező, bennfentes információkat tartalmazó sorozat, melynek házigazdája Amanda Stretton és Vernon Kay, akik minden alkalommal más-más vendéget hívnak meg a Formula E és a Jaguar I-PACE eTROPHY – a világ első elektromos autóverseny-sorozatának – világából. Az epizódokat többféle platformon is nyomon lehet követni: Youtube-on, Spotify-on, Apple Podcaston, Google Podcaston, Instagramon, Facebookon, Twitteren.
Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
A 2020 tavaszán kialakult járványhelyzet miatt a hagyományos kapcsolattartási formák korlátozottabbá váltak, a figyelem pedig (még inkább) a digitalizáció irányába terelődött. Fél év alatt 54-ről 71 százalékra nőtt azon internetezők aránya, akik szerint a digitalizáció pozitív hatást gyakorol a mindennapi életünkre. A felgyorsult digitalizáció leginkább a kapcsolattartási szokások változásában jelenik meg: 2019 októberéhez képest közel tíz százalékkal nőtt a közösségi médiát napi szinten használók aránya, emellett jelenleg a munkavállalók több mint harmada otthonról dolgozik. Mégis mennyiben változtak a kapcsolattartási folyamatok a vírus hatására? Az eNET friss kutatása a kérdést 2020 áprilisában, a felnőtt magyar internetezők körében vizsgálta.
Közösségi oldal a II. világháború idején
A Viasat History televíziós csatorna a II. világháború kitörésének 80. évfordulójára tematikus közösségi felületet hozott létre. Mozgatórugója, hogy vajon mit posztoltak volna a hírességek és a vezérek, ha abban az időben is létezett volna Facebook, Insta, Twitter. A modern technológiával újrajátszott események, külön ide gyártott történelmi minivideókkal a 1939live weblapon érhetők el.
Az álhírek terjedése miatt kevésbé bíznak a közösségi médiában az újságírók
Jelentősen csökkent a közösségi oldalak hitelessége az újságírók szemében az elmúlt négy év során – derül ki a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérésből. A bizalomvesztés fő oka az álhírek fokozott terjedése, amelyekkel szinte mindannyian rendszeresen találkoznak. Mindez nem vetette vissza a közösségi média használatát az újságírói munka során: közel 90%-ra nőtt azok aránya, akik rendszeresen használják ezeket a felületeket információgyűjtésre, viszont négyötödük a korábbinál nagyobb figyelmet fordít a valótlan információk kiszűrése.
Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
Az erőszakos és a szexuális tartalmak nyilvános megosztásától irtóznak a legjobban a magyar okostelefon-felhasználók - derült ki a Huawei Technologies Hungary legújabb kutatásából.
Van új az app alatt: indul a Telekom MOST generációs négypróbája
Négy alapvető netes alkalmazás használatában kell minél magasabb szintre eljutnia a nyugdíjasokból és diákokból álló csapatok szépkorú tagjainak a Telekom Legyélteis! MOST generációs négyfordulós játékában. A résztvevőkből egymást segítő, digitális képességeket (ön)fejlesztő közösség épülhet a napokban elindult megmérettetés végére.
Hódít az Instagram az újságírók körében
Négyszeresére nőtt az Instagramot rendszeresen használó újságírók száma 2014 óta a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérés eredményei alapján, így mostanra a sajtó munkatársainak közel fele megtalálható a legnépszerűbb fotómegosztón. A Facebook-felhasználók arányának növekedése is folytatódott, mostanra gyakorlatilag szinte mindannyian naponta felkeresik az oldalt. Csökkent viszont a blogok népszerűsége, az újságírók blogolási kedve a 2010. évi szint alá, 23%-ra esett vissza, és már csak harmaduk olvas napi rendszerességgel ilyen típusú tartalmakat.
A közösségi oldalakon a felhasználók 81 százaléka nem érzi biztonságban személyes adatát
Leadok öt kilót, eljárok rendesen edzeni, kevesebb műanyagot használok, egészségesebben étkezem – ilyen, és ehhez hasonló fogadalmakat sokan tesznek az új évre, de vajon vannak-e olyanok, akik az adataik tudatosabb védelmét, a social média biztonságosabb használatát tűzik ki célként?
Cikkgyűjtő
További híreink
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján. Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.
Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője
A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására.